Klagemuligheder
Du kan klage til BO-VEST, hvis du oplever, at andre beboere ikke overholder husordenen, eller hvis du er uenig i din flytteopgørelse eller dit forbrugsregnskab.
Sådan klager du
Din klage skal indsendes skriftligt. Vi anbefaler, at du bruger vores selvbetjeningsplatform Boligfy til at sende din klage. På den måde sikrer vi, at vi modtager alle nødvendige oplysninger for at behandle din klage korrekt.
For at lette sagsbehandlingen er det vigtigt, at du er tydelig omkring, hvad din klage handler om. Vælg den rigtige kategori for din klage og vær så præcis og detaljeret som muligt i din beskrivelse.
Du finder klageformularen i Boligfy under 'Administrativ hjælp', hvor du skal vælge kategorien 'Klage'. Hvis din klage handler om dit forbrugsregnskab, skal du vælge kategorien 'Husleje og forbrug'.
Indsend klage via selvbetjening
Indsend klage uden login
Behandling af din klage
Vi forsøger at holde sagsbehandlingstiden så kort som muligt, men nogle sager kræver flere undersøgelser, og hvis sagen involverer eksterne parter, kan det tage længere tid.
Ved husordensklager står fællesklager stærkere
Det kan være svært at afgøre, hvem der har ret i en konflikt. Derfor står din klage stærkere, hvis flere beboere klager sammen om overtrædelser af husordenen, trusler eller chikane. Husk at henvise til eventuelle andre beboeres klager over samme problemstilling, når du indsender din klage.
Beboerklagenævnet
Hvis du er utilfreds med vores svar på din klage, kan du gå videre til det lokale Beboerklagenævn. Hver kommune har sit eget Beboerklagenævn. Brøndby kommune har sit eget Beboerklagenævn.
Læs mere på Borger.dk
Særligt om forbrugsregnskaber
Hvis BO-VEST ikke kan give dig medhold i din klage over forbrugsregnskabet, vil sagen automatisk blive sendt videre til Beboerklagenævnet i din kommune. Dette sikrer, at sagen bliver undersøgt og behandlet igen. Du har også mulighed for selv at indbringe et forbrugsregnskab for Beboerklagenævnet, hvis BO-VEST ikke kan behandle din klage.